Honger - Reisverslag uit Lira, Oeganda van Familie Oostra - WaarBenJij.nu Honger - Reisverslag uit Lira, Oeganda van Familie Oostra - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Familie Oostra

01 Augustus 2014 | Oeganda, Lira

Honger

We hebben deze week veel hoogtepunten gehad maar ook momenten waardoor we erg aangeslagen waren, een ervan was toen we voor een bezoek naar de voedingskliniek van het plaatselijke ziekenhuis in Soroti gingen.Daar worden kinderen vanuit de omstrekkende gebieden/villages naar toe gestuurd, als ze erg ziek zijn. Deze kinderen/baby's zijn erg ondervoed.
Er zat een moeder op een bed, met in haar armen een kindje, oohh wat schrok ik, hij was zo mager, zijn hele gezichtje was getekend en zijn ogen puilden uit, zijn polsjes waren zo dun als een stokje, en zijn buik heel dik, het was een kind wat heel veel honger heeft. het was verschrikkelijk om te zien. Ik vroeg de moeder hoe dit kindje heete en ze zei David!! Stijn kwam bij me staan en zag hetzelfde als mij, we durfden hem nauwelijks te aaien, zo breekbaar.( we mochten geen foto's maken ivm privacy)

Ik vertelde de moeder dat ik David een prachtige naam vond, en meteen dacht ik aan David uit de bijbel.

David in de bijbel een man naar Gods hart, David die goliath versloeg, David die vertrouwde op God, David die reuzen versloeg letterlijk en figuurlijk. Stijn en ik gingen bidden voor dit jonge leven, voor David van 10 maanden, die leek op een baby van 3 maanden,
Dat de reus van honger uit het leven van dit kindje/gezin mag verdwijnen.
Dat hij de man mag worden zoals God hem bedoelt heeft!! sterk en krachtig en vertouwend op God! En dat hij baby David het zal overleven want hij zag er zo kwetsbaar uit!!

Honger , ja het bestaat, daar kunnen wij ons soms niks bij voorstellen, om maar 1x per dag te eten en dan met een heel gezin 1 aardappel te delen of een bakje rijst met 7 personen.
Honger is en wordt telkens meer, kijk maar naar Sudan!!
HOE LANG NOG HEER!
Laten we niet langer blijven zitten maar recht doen en opstaan voor gerechtigheid